Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 17 april 2012

"Draktränaren" Alfons

Nackdelen med att bo där vi bor är, att på vintern så finns det inga bra promenadrundor... Runt byn, men ikväll kändes det inte så lockande att gå efter E4:an. Så då får man gå så långt man orkar, och sen hem igen. (Ja, jag brukar tänka att jag går så långt jag orkar, för hem måste jag ju gå... jag kan ju inte ringa efter hämtning!!) Iaf, när jag hade gått så långt jag orkade och vände om så fanns mina fotspår inte kvar längre, det bara öste ned med snö, och blåste gjorde det ju oxå. Snön kom från alla håll. Att få snö på glasögonen gör mig inte så mycket, men det är så störande att få den innanför glasögonen, så nästa gång tror jag att jag lånar barnens simglasögon!! :) Hoppas bara att man inte möter någon, men om man passar på att gå en kväll då det visas hockey på tv:n, är det nog ingen fara! :P



Har ni sett "Draktränaren"?? Här ses den minst en gång per dag. Och det är faktiskt och verkligen en bra film, en film som man kan se om och om igen (precis som "Mamma Mia", "Con air"...) (Nä, det är klart, Astrid ser den inte om och om igen, hon har ju ingen ro att sitta stilla och se...) Alfons kan filmen utan och innan. Han ÄR "Hicke" (Självaste draktränaren). Han tar på kepan, (det är hans hjälm), han tar fjärrkontrollen, (det är svärdet), han tar innebandyklubban, (det är yxan) och han tar locket till tvättunnan (det är skölden) och sen ger han sig in bland drakar och vikingar. Han följer med i alla rörelser och allt vad "Hicke" gör och han kan alla repliker. Det är helkul att se på honom. Tjejen som är med (som flyger på draken bakom Hicke) heter "Astrid", det tycker våran Astrid är jättekul. "Hickes" drake är en "Nattfasa" men kallas för "Tandlöse", så vem passar inte bättre att spela den rollen än Arvid?? :) Hur som helst, så tycker jag att det är en film som ni borde se, även om ni inte har nåt barn att se den med!

Övriga sover, jag är hungrig så jag mår illa... ska gå och se om det finns nåt att knapra i sig.
Sov gott hörrni! :)


2 kommentarer:

  1. Den var det ett bra tag sedan vi såg. Den är jättebra! Måste nog påminna tjejerna om att vi har den! :) /Emma

    SvaraRadera
  2. Ja, gör det!! Idag har vi faktiskt inte sett den... Men imorgon är vi hemma och lediga, så vi hinner säkert ta in dagens miss! ;)

    "Har du käkat Blängsylta eller?" snörde Alfons ur sig en dag... det är sköna kommentarer i filmen! :)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)