Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 20 april 2012

Till middag blev det grillad kyckling. alfons frågade hur de dödar kycklingarna, "skjut man dom eller dödar man dem med kniv??" löd frågan. Vi kunde inte riktigt komma fram till nåt bra svar, så jag sms:ade frågan till "nummerupplysningen" , ni vet, de som har svar på allt. Men jag har inte fått nåt svar!! Och det är ju flera timmar sen...

Barnen fortsatte gnäbbandet i stort sett hela dagen. När Robban satte sig med dem och hade lite "fredagsmys" så blev det lite lugnare. Det kanske är där vi har felet, att jag inte har ro att sitta i soffan på dagarna... Men å andra sidan, det har ju inte Astrid heller... ;)

Nu sover de tre små så sött och de är ju de absolut allra finaste små guldklimparna som finns. Och det kan låta som en klyscha, men ibland (ganska ofta) stannar jag faktiskt upp, tittar på dem och blir nästan lite tårögd, vilken skatt vi har!!!

Jag och Astrid har bakat macarons/ makroner ikväll. Det är jätte kul att göra dem, och det är inte alls så svårt som det kan verka när man läser recept. Första gången gjorde jag med sockerlag, men det är inte alls nödvändigt, bara bökigt! Och på ica maxi finns det mandelmjöl så man slipper skålla och mala mandeln själv. Enkelt, helt enkelt! ;)

Tillägg (23.07): Nu har jag mailat "Kronfågel" och frågat hur kycklingarna får avsluta sina liv... undrar om de svarar.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)