Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 12 april 2012

Tog mig ut på en promenad ikväll. Jätteskönt! Dimmigt var det, jag såg just så pass till nästa lyktstolpe, men det var iaf inte mörkt!! Jag tänker bra när jag är ute och går, och jag kommer på mig själv med att tänka "DET kan jag skriva om på bloggen..." hmmm... sjukt kanske, men det är väl bara ett tecken på att jag tycker om att skriva. Jag skriver nog ändå inte ned ens hälften av det jag tänker... Hur som helst, inga "Underjordiska" ropade på mig iaf, som i Ronja... och det var ju bra, för jag hade ingen Birk med mig! ;) ...förövrigt ett namn som jag har börjat gilla riktigt mycket, Birk... kanske skulle döpa om Arvid!? ;)

På tal om den pojken, han sovde i drygt 4 timmar ute i vagnen idag!! :) Vi hann massor. Jag har bakat och barnen satt och pysslade ett bra tag med diverse toarullar, snören, tejp, sugrör, kakformar mm... Kul hade de, och hästar blev det. Bildbevis på de kommer senare! :)

Barnen ja... Jag törs nästan inte skriva det, men de har blivit så duktiga på att leka TILLSAMMANS! Sen vi kom hem från Jäckvik har de lekt med bilar tillsammans, byggt lego, ritat, lekt "mamma, pappa, barn"... i timmar! Jag är i chock! Alfons och Astrid som annars meste försöker klösa ögonen ur varandra!!? Ja jag är inte van det här. De har hur roligt som helst, drar visserligen fram jättemycket, men de har så kul, TILLSAMMANS!! Jag fick lite dåligt samvete idag då jag stökat på i köket och inte varit med dem på ett tag, så jag gick till lekrummet för att vara med dem, och vad gör de? De tar sin lek och går till köket och leker vidare! *haha* Inte ville de vara med mig inte... Jag antar att Astrid har "mognat" och att Alfons tycker att hon är bättre på att leka nu. De är så söta och fina när de leker. Att stå och lyssna på deras lek är helt fantastiskt roligt, och underhållande!

Jag har frossa ikväll, och mår illa. Vrider om i magen... Men jag tänker skylla det på den där glassen som låg i frysen och ropade på mig... Igår kväll såg jag "Criminal Minds", och naturligtvis var det ett "To be continued" avsnitt. Så nu ser jag fortsättningen på det, och Robban har gått upp och lagt sig... Ja, inte likt mig minsann att sitta och se sånt här själv (Jo, SE själv brukar jag ju, men det duger gott att ha Robban snarkandes här bredvid mig! ;)) Men jag är så nyfiken på hur det ska sluta...
Jag har iaf borstat tänderna och tagit på mig pyjamasen, så när det här slutar kan jag snabbt springa upp till tryggheten!! :)


Sov gott allihopa!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)