Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 23 april 2012

Jag är irriterad!! Vägen in i byn (alltså den som går här nedanför oss) är... ja, jag finner inga ord!! Gräslig!! Vad har gubben som "sköter om" (haha, vilket skämt!!) för telefonnummer?? Jag ska ringa till honom så ska han få komma hit, redan då kommer han att inse att något är fel på vägen, då hans bil garanterat har ändrat färg; till ler-gegga-grå!!! Sen ska han få dra Arvid i barnvagnen ned till E4 och tillbaka. Vagnen kommer även den att vara skitig. Liksom gubben, och benen på honom kommer att vara så slut att de darrar då han kommer till bönhusbacken. För det är gräsligt tungt att dra vagnen i lervälling. Med sig ska han få ha Alfons och Astrid på cyklar. Alfons kommer se ut ungefär som hans bil, ler-gegga-grå. Och Astrid kommer inte att komma så långt. Tänk er att vara 3½ år och ha stödhjul på cyklen, de fastnar ju i vartenda hål!! Och då vägen bara består av hål, så kan hon ju inte  annat än att fastna!!

Vägen är så här varje år. Varje årstid ändras den, och den är i det närmaste aldrig bra. De försöker laga till den, men det är liksom bara konstgjord andning. Tom. jag som inte är den smartaste, förstår att det måste göras något radikalt med vägen, typ asfaltera!!!

Så där ja, då känns det lite bättre! ;)

1 kommentar:

  1. Förstår precis! Vi har haft rätt geggig väg genom vår by också. Fick ifjol tag i gubben som ansvara för den, och han påstod att han provkört (med 4-hjulsdrift ja!) och tyckte den var OK! Men mina pojkar gick till bussen i dikesrenen för att rädda skorna, cykla var då inte tänka på och alla bilar slirade sig fram. Men de har ju så dålig budget de stackarna så något radikalt, som jag också trots min okunskap föreslog, skulle bli på tok för dyrt...

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)