Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 23 maj 2012

Det går löss på dagis förskolan...Om jag tänker efter så har nog Astrid kliat sig i håret mer än vanligt. Hon har vägrat ha mössa för att alla mössor kliar. Hoppas att det bara är en slump, och att hon inte har dem, men vi tar det säkra före det osäkra! Idag ska det köpas luskam!
Har även renbäddat alla sängar. Vet ni hur mycket tvätt det blir av åtta sängar??? Ja, vi är ju bara fem i familjen, med då barnen har varsin säng här nere oxå, så blir det fler... Det blir sjuuuukt mycket tvätt. Vi har ju mycket tvätt i övrigt oxå, tvättar två maskiner nästan varje dag. Arvids kräk/ dreggel-kläder, mina kläder blir skitiga av Arvid. Robbans jobbarkläder ska tvättas varje dag, Astrid älskar att doppa allt möjligt i saft/mjölk och det droppar på kläderna. Alfons är nog den renligaste i huset här! ;) Iaf, nu är det så mycket tvätt inne på toan att man kommer sig nästan inte in där. Jag skulle ha haft en till tvättmaskin! ...för att inte tala om vars jag ska hänga allt sen...

2 kommentarer:

  1. Oj, hoppas hon inte har löss för då måste du väl byta i sängarna en sväng till...minst? Vi har klarat oss från det genom åren, men tänk att det går varv på varv, och aldrig verkar gå utrota helt?
    Jo, det blir mycket tvätt, även när ungarna blir större. Vissa tröjor bara nuddar kroppen, andra ramlar ur garderoben och blir dammiga, Det värsta är de dyraste t-shirtsen och jeansen är så fina att de knappt tål tvättas, helst läggas i frys om man frågar butikspersonalen. Hu?! Hitta ett par Levi's bland fiskpinnarna, inte fräscht.

    SvaraRadera
  2. Lusar hittades, och lusar utrotades!!! ...hoppas jag! :)
    Ja, visst är det konstigt att det går runt-runt. Det är, tack och lov, första gången som vi har det. Jag tror att det skulle gå att utrota om alla verkligen kammade igenom sina barn när det kommer upp lappar på tex förskolorna, ist för att tänka att "Mitt barn har det då inte" Jag tror att det ligger lite skam i att ha löss... Att man är ovårdad...?
    Ja, nu har jag iaf dragit mitt stå till stacken och gått igenom familjens hår!! :)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)