Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 8 maj 2012

Idag har Alfons varit på "skolstartsförberedande kotroll", alltså sex-årskontroll! :) Vikt och längd togs. Synen kollades och den var alldeles perfekt! Hörseln kollade de inte, vilket jag tycker de kunde ha gjot då jag tycker att han hör väldigt illa... eller är det kanske bara mig han hör illa?? ;) Ja, så är det nog...
Sen var det dax för sprutan. "Vill du kanske sitta i mammas knä?" frågade distriktan. "Näe, jag sitter på en egen stol!!" svarade han. Och tjopps så stack hon in sprutan i armen, och Alfons tittade helt obekymrat på. Distriktan tyckte att jag hade en modig kille som jag skulle vara stolt över. Och tro mig, det är jag!!!
När barnen är små så säger man ju typ "Ååå, det går så fort det att de blir stora, tänk, snart börjar de skolan..." Och ja, det är helt sjukt vad tiden går fort... våran lille Alfons börjar förskoleklass till hösten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)