Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 9 maj 2012

Födelsedagskalasmiddag i Bureå idag. Gott!! Och trevligt att träffas allihop!! :)

När barnen var isänglagda klädde jag mig för en promenad. "Det regnar mamma, du MÅSTE ha mössa!" sa Alfons. Stegen ledde mig till mor och far för en surrstund! När jag skulle hem var det mörkt. Och inga gatlykter tända. Jag lånade "Flying Finn" (en cykel) och susade hem på den. Eller susade och susade... Den var så hög att mamma fick hålla i den medans jag tog mig upp på den via trappen, jag skulle dessutom ha en handduk mellan rumpan och sadeln då den var alldeles blöt... Och sen liksom fick mamma putta iväg mig så jag fick fart. Och som jag skrattade! Jag skrattade hela vägen till byagården, där ett rådjur höll på att skrämma skiten ur mig när den passerade över vägen. Höll på att cykla omkull nere i "bönhusbacken" då jag lixom hamnade i mitten på vägen där leran är som värst. Men jag klarade upp det hela och tänkte att ramlar jag av kommer jag mig inte upp på "Flying Finn" igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)