Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 3 maj 2012




Oron när man har borta barnen går ju inte att beskriva... jag är inte den som är oroligast av mig, men idag hann tankarna fara iväg, och grannar kontaktas...
Vid fyra tiden frågade Alfons om han fick cykla till Antonssons fuse. "Ja, men du får INTE gå in där!" Överens om det var vi så han cyklade iväg. När klockan var fem gick jag ut och ropade, och kollade några extra gånger i fönstret om jag såg honom. Vid halv sex ringde jag grannarna och frågade om han var hos dem, men näe... Ungefär vid den tiden for min fantasi iväg... kanske han låg påkörd i ett dike? eller sparkad av en kossa och liggandes i skitrännan? eller fått nått fnatt och farit över E4an...? Så jag ringde Robban som var sen hem efter jobbet och bad honom köra en sväng i byn. Klockan sex kom Robban hem. Alfons hade han hittat, vid fuset, tittandes på korna genom dörren. "Men jag sa ju till mamma att jag skulle hit!!!!!!!!!?" Ja, min lilla gubbe, men inte i TVÅ timmar!!! Slutet gott, allting gott! (Och smart som han är klädde han av sig alla "fuskläder" ute på bron innan han kom in, utan att vi sagt nåt!)

Alfons har fått en lista idag med telefonnummer till nära och kära som kan vara bra att ha. Ni vet, pappa, mamma, morfar, mormor, farfar, grannarna... tydliga bokstäver och siffror så han ska kunna ringa själv. Han fick välja skåp att sätta upp den i oxå. När han skulle förklara för Robban varför han fått den sa han "Om mamma skulle ramla nedför trappen och bryta benet!" Ja, men typ! Det är en av mina skräcksenarier, att jag ska råka ut för nåt, typ svimma, och de är helt själva och inte kan kontakta nån. Så nu känns det lite bättre när jag vet att han kan slå nummer själv. Men nu hoppas vi givetvis att han slipper använda listan pga nåt sånt..

Kvällens promenad blev tidigare än brukligt då det ju var "Let´s dance" ikväll. Stötte på två råddjur som såg ut att mumsa på nåt gott. Och drog ned båda soptunnorna gjorde jag oxå. Den bruna tunnan drar vi inte ned så ofta, men nu var den typ full, den var skiiiittung att dra ned!! Vet ni förretsen hur man ser ut om man "speglar" sig i en klotgrill?? ...man blir deffinitivt inte till sin fördel! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)