Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 4 maj 2012

Emma, jag har fått lära mig att om man möter en björn så ska man backa tillbaka samma väg som man kom. Prata och hålla sig lugn (hur lätt nu det ska vara...??) Kanske lämna bärhinken för att distrahera björnen. Inte vifta med armarna... Hjälper inte det utan björnen kommer mot en iaf, så ska man lägga sig ned och krypa i hop i fosterställning med händerna knutna bakom nacken för att skydda huvudet...

Fast det vete tusan... om jag verkligen mötte en björn, så skulle jag nog glömma bort allt och lägga benen på ryggen, i tron om att jag skulle kunna springa ifrån den, men knappast... ;)
Hur skulle du göra om du mötte en nalle i skogen??


1 kommentar:

  1. Må det aldrig hända, då jag antagligen är en delikat björnmiddag!

    Såg A & A i tidningen, bra skrivet av dig. Men tydligen åker budgeten åt pipan om de måste ta hand om vägarna? Samma problem uppstår om det behöver grusas eller plogas under hösten/vintern. De spräcker budgeten efter några traktorturer och kliar sig sedan förvånat i huvudet...

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)