Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 22 maj 2012

Idag har Alfons varit och hälsat på på skolan. Och träffat alla klasskompisarna. Om jag förstår honom rätt så kommer han att gå i samma klassrum som jag började första klass i... :)

Jag och Arvid hälsade på mitt jobb imorse en sväng. Sen for vi på stan. Oftast när jag verkligen behöver något, alltså far till stan för att jag måste hitta en viss grej, så hittar jag det naturligvis inte. Idag hade jag tre ärenden att göra, relativt lätta, byta ett par skor, köpa en sport-bh, och införskaffa mer garn. Inga svåra grejer alltså. Och när det var gjort gick vi och strosade lite, och jag hittade typ huuuuur mycket som helst som jag ville köpa! Kläder till mig, och till barnen (såklart! ;)) och inredningsatteraljer... men plånboken satte stopp för allt sådant, förutom tre par sockar var till barnen som var på halva reapriset...

Fläskpannkaka till middag. Och då ugnen lix var varm stoppade jag in några kokostoppar oxå. Frysen var överfull och rymde inte en pinal till, så då plockade jag ur allt och frostade av den. Hur mycket is kan det rymmas i en liten frys egentligen??? ...och dåligt luktar det oxå, när den gamla äckliga isen smälter.

Det blev en kort promenad ikväll. Svängde in och pratade med pappa en sväng oxå.
När jag kom hem vek jag ihop tvätten och skymtade något i ögonvrån i fönstret. Sprang dit och såg två STORA harar leka just utanför. Det har jag aldrig sett här förrut. Och de var inte små!!!! Såg ut typ som hundar. Mitt språng till fönstert fick upp en halvslummrades Robban från soffan oxå som han se dem. Fränt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)