Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 15 maj 2012


"Hej,
Jag bor i Övre Bäck. Vägen in i byn här är gräslig. Grusväg som är i så dåligt skick att det inte finns ord för det. Den är lerig, gropig, spårig...

En bit in har "storbonden" Antonsson sitt fuse. Dit kör tunga traktorer, långtradare och lastbilar dagligen. Dess vikt gör deffinitivt inte vägen bättre.

Vi har tre barn, en som kan cykla själv, -han blir, helt förståeligt, lerig ända upp på hjälmen av all lera som sprutar upp. Dottern har fortfarande stödhjul på sin cykel, vilket gör det helt omöjligt för henne att cykla efter vägen då hon fastnar i varje hål, och då vägen i stort sett bara består av hål, kan hon inte cykla efter den. Minstingen ligger i barnvagn än. Att dra den efter vägen skulle jag inte ens ge mig i kast med att prova. Att försöka ha en något sånär ren bil finns inte ens i tankarna...

Det är kommunen som "sköter" om vägen här. De är hit och petar i några gruskorn i hålen ibland. Drar kanske en repa med väg sladden. En bilkörning senare efter vägen är den i samma usla skick igen. "Konstgjord andning" kan man nog kalla det...

Jag kan tycka att det inte borde vara så svårt att göra nån slags asfalt på vägen. På andra sidan E4:an in i byn, så är det gjort "oljeasfalt" för flera herrans år sen. Men det är Vägvärket som rår om den.

MVH/ Katarina Melander"

Såg ni våra guldklimpar i tidningen  förra lördagen?? Förstasidan å allt... ;) Vill bara klargöra att det var ingen insändare jag skrivit. Norran frågade efter dåliga vägar, och då mailade jag dem...

Igår gjordes det återigen ett halvdant försök att bättra vägen, eller jag vet int eens om det var ett halvdant försök... Vägen är nu full av dessa stora bumlingar, och grästuvor... Nu är ju inte jag ett väg-geni, men jag kan tänka mig att vägen typ är byggd av dessa stenar?? Att det typ är vägkroppen som de börjar vara och harva i??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)