Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 5 februari 2009

dagens händelser

Har kommit på en bra sak idag! Vi har ju inte så varmt inne, och om man inte har så mycket kläder på sig, då menar jag ingen tjocktröja, bara mjukisar och T-shirt, så måste man ju hålla igång istället för att få värmen, såsom att baka, dammsuga, osv... att jag inte har kommit på det tidigare! Då har jag antingen tagit på mig mer kläder... eller krypit under filten! :o) Vi får väl se vilket alternativ jag väljer nästa gång jag fryser!! ;)
När jag hade hämtat Alfons så for vi hem och skulle mumsa på semlor. Mamma och pappa pratade om det igår, så jag blev så sugen. Alfons tog sig några slick av grädden, sen bestämde han att pappa Robert skulle få den när han kom hem istället! :)
Så till mellanmål blev det iställer smörgåsrån och apelsin för Alfons del. Astrid tvingade vi i lite potatis och vatten. Nej då, det går riktigt bra, om hon bara inte blev så ivrig när hon ser skeden, man hinner ju inte med och vips så har han flaxat till den och det är potatis överallt...
Vi busade och lekte monster ett tag. Visst har jag ett sött monster i mitt hus!?
Efter middan som bestod av fläsk och makaroner gick grabbarna ut och skottade bort lite snö! Välbehövligt!! :) Astrid sprang omkring i gåstolen men hamnade oftast i återvändsgränder! Jag har dammsugit, TORKAT golven, stökat undan all disk, strykigt kläderna inför helgen... ja, gjort helgfint, helt enkelt. Känner mig riktigt duktig! ;)
Det blir en hel del bilder på barnen i denna blogg har jag insett... men det får vi nog vänja oss vid, det är ju faktiskt barnen som är min vardag!!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)