Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 8 februari 2009

en mysdag!

Idag har vi meste myst!! Robert har varit jätteduktig och städat i köksskrubben, det blev jättefint! Alfons hjälpte oxå till och plockade ihop en massa spikar och skruvar som låg på golvet.
Efter lunch och sovning klädde sig grabbarna och gav sig ut i snöovädret. Roberts jobbarbil har stått sen i torsdags, så den behövdes verkligen skottas fram!
Sen försökte vi sysselsätta oss med diverse lekar. Vi har byggt koja, målat med vattenfärger, hoppat hage och busat på. Hela familjen hjälptes åt att baka en kladdkaka. (Astrid hjälpte till genom att sova just då!;)) Astrid är riktigt duktig på att äta "smakisar" nu, fast jag är osäker på hur mycket en "smakis" är....
Och "vällingen" slukar hon. När Alfons var liten var han så lat, han var "gammal" innan han höll i flaskan själv, men lilltjejen grabbar tag i den direkt och vägrar att släppa, man får slita av henne den... Kan inte påstå att Mollipectet har hjälpt särskilt mycket... men jag får väl ge det nån dag till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)