Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 20 februari 2009

magsjuka i huset...

Vi har ju haft Alfons hemma hemma i veckan, dels för att han har varit förkyld, men oxå för att intet dra hem sjukdomarna som fluerar där... I natt åkte Robert dit på magsjuka... Så imorse då jag och barnen vaknade klädde vi oss och for till stan. For på coop och handlade, man kan lätt slå ihjäl några timmar där! Vi gick på toa, åt "koijv me bjöd", gjorde välling och gav Astrid, pratade med bekanta som vi träffade, och självklart handlade vi mat oxå!! :) Det kom fram en gammal kvinna till mig och frågade om jag hade gott om bröstmjölk, hon tyckte att jag skulle sälja till Umeå, för där behövdes det minsann. När jag sa att jag ville behålla den för mig själv blev hon sur och började muttra... det finns konstiga människor ute i världen... iallafall på coop! :P
Vi har dansat, brottats, sett "Pippi" (en ny!!), byggt med duplo, lekt tagen och försökt hitta på en massa saker... allt för att inte tänka på att vi kanske ligger däckade imorgon... Alfons blev så besviken och "förnärmad" när han inte fick en "hejdå"-puss av Robert idag. Försökte förklara för honom varför... inte lätt. men ikväll har han låtsatsringt till massor av folk och sagt "Hej Farfar, jag är sjuk, (låtsatskräkts i handen) och det här vill inte du ha... jag har ont i magen", jasi, lillgubben! (håller med, det låter inte särskilt kul nu när jag läser igenom detta, men det var kul när han gjorde det!!) Alfons fick köpa en egen påse godis idag (köpte faktiskt inget till mig själv!!!) han såg så mysig ut där han låg och åt det i saccon framför tv:n.
Mina tre familjemedlemmar somnade för typ 2 timmar sen. Jag sitter här men lite tända ljus och tycker lite synd om mig själv, så här ska ju inte en fredagkväll vara... tur att jag har goa vänner på MSN som förgyller min kväll! ;)
Nu ska jag försöka krypa till kojs och be en lååååång bön för at ingen kräks i natt!!
Såg just att det är "när lammen tystnar" på 3:an... jag har inte sett den.. kanske ska göra det nu.. har inte bestämt mig om jag vågar det än... jag är ju hyffsat (läs: gräsligt!) mörkrädd! :/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)