Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 15 februari 2009

litte ditt och datt... och CARE-sockar!!!

Jag skulle bära ut några grejer till sommarböninga idag... Det var gooode mycke snö att plumsa i för att komma dit! Och att jag dessutom bar på en massa saker underlättade inte! Men det var ganska kul oxå!! :P Robert och Alfons lånade sig en traktor och har skottat här ute. Flyttat på en massa snö. Robert tycker dock att det har blivit svårare att ha honom i traktorn då Alfons vill köra lastarn själv! :P
Nu Therese har jag oxå en lampa på bänken! =D Jag skäms inte för att sno ideer! ;) På bilden syns även Alfons jättefina hjärtetavla som han har gjort på förskolan! Har faktisk stökat på en hel del idag, men gjort sånt som inte syns... Stökat i vitrinskåpet, rensat några lådor, städat några köksskåp, vikit bort tvätten... däribland typ 114 CARE-sockar!! De är inge roliga! Först luddar de blått sockludd över hela huset, sen ska de tvättas, och de må väl vara, men sen ska man hänga alla 114 sockarna oxå!! För att inte tala om att de ska paras ihop och läggas bort. Och CARE-sockarna är inte lika heller. Nehejdå, det finns typ fyra olika typer, som har mycket små olikheter, men dock olikheter. När man har sorterat dem i fyra högar, så ska de sen paras i hop med den som är nött ungefär likadant oxå... ibland ger jag upp och lägger ner alla blåa CARE-sockar oihopparade i Roberts låda... inte så populärt! *hihihi* ;)
Barnen har bjudit på konsert idag! Alfons på keyboard (hittade den när jag var ut i sommarböninga) och Astrid på cylofon. De hade så fantastiskt kul. Astrid höll iockförsig på att kräkas upprepade gånger, inte på grund av att musiken var hemsk, utan för att hon hellre ville äta på cylofonpinnen = ingen bra ideé!! ;) Själv har jag lärt mig spela "Imse Vimse Spindel" ! :)
Nu slutar snart Beck så vi ska nog ta och gå och lägga oss. Alfons har varit som vanligt idag, men nu har han feber igen... :(

1 kommentar:

  1. Det blev jättefint med lampan i hörnet! Det är ju oftast genom att titta på andra som man får tips på hur man själv vill ha det, så INGEN FARA!
    Vilket städaril du kommit på, du städar ju överallt, måste nog dra en loppis snart...*hihi*
    Längtar att se Astrids nya frisyr...
    K R A M "Du vet vem"

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)