Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 17 februari 2009

en sån duktig kille!

Har sovit riktigt gott i natt!! =) Hade tänkt göra play-do-deg till Alfons idag, men jag hade ju inte allt som behövdes... så då tänkte vi baka, men det är hyffsat tomt i skafferiet... på ingredienser iallafall... ;) Så vi har byggt pussel och lekt med bilar. Och eldat så klart, det är inte liiite kallt. Och det drar svinkallt från alla dörrar... funderar på att sätta upp fler draperier för dörrarna, kanske inte så snyggt, men det spelar ingen roll då det faktiskt hjälper till med att få lite varmare inne... Jag har strykigt rumsgardinerna... strök först de turkosa, och när jag satt upp dem och skulle sätta upp de ljusare, så tyckte jag att det blev bättre att bara ha de ljusa, så jag tog ner de turkosa igen och vek ihop dem... typiskt att jag började med dem... :/ Alfons somnade själv i sin säng idag!! Jag stökade på i köket medans han la sig och läste en stund, sen la han bort boken och somnade!! Hoppas att han kan fortsätta göra det!! :P Nu ska jag ta och fika lite te-kakor. Jag har tinat dem på järnspisen, det ska bli sååå gott!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)