Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 18 februari 2009

ditt och datt

Idag har vi gjort pay-do-deg och det var jätteroligt! Timmarna bara flög iväg! Vi gjorde skotrar, elefanter, bullar, grisar.... you name it! Sen hade vi tänkt grilla korv i järnspisen, men vi hittade inget grillspett... Nu är veden slut nere i källarn, nu måste vi gå ut i traktorgaraget för att hämta. Besvärligare, men så jobbigt som det var att he veden i källarn, är det värt det!! ;) Rensat bland barnens kläder... ojojoj, va de växer. Nu har Alfons så tomt i sina lådor så jag vet inte vad! När jag hade rensat Astrids låda och skulle lägga ned allt igen i de prydliga högar jag gjort, så ville Alfons hjälpa till... så det var bara att vika om allt igen! :P Ikväll har vi varit och hälsat på mamma och pappa. Faster Ulla och Sören var oxå där. Det bjöds på fika och pratstund. Trevligt, trevligt! Astrid har kräkts idag (fämst ikväll) så det är inte klokt! Och det luktar ju inte hallonbåtar!!! Ska börja blanda 6-månaders välling åt henne, dels luktar den godare, och dessutom är den betydligt billigare! När hon liks ska kräkas upp den behöver hon ju inte ha det dyraste! ;) Astrid är fortfarande lika rosslig och hostig. Alfons är bättre, skulle nog kunna fara på dagis i morgon, men han får vara hemma! :) Vi flyttade ju Astrids vagga igår till Roberts sida för att slippa kalldraget från dörren, och tydligen betydde det att jag oxå bytte sida på sängen... :P Så jag kan på sätt och vis inte ha det sämre... Roberts madrass är sämre än min, så han har ju gjort ett bra byte, och när Alfons ligger mellan oss så är han ju som en propeller och sparkar hela nätter, och det blir ju nu alltså på mig, och det gör ju så ont att få de där småtårna insparkade mellan revbenen..nog för att man har gott om annat innan man kommer till revbenen, så tänk er så hårt han sparkar!! *ler* Jaja, man ska inte klaga, man har ju en säng iallafall! Ska försöka komma mig isäng nu... vid tio-tiden på kvällarna börjar vi prata om att gå och lägga oss, men oftast hinner hon passera midnatt innan vi kommer oss isäng... God natt, mina vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)