Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 9 juni 2009

fortsättning på ??? ;)

Idag har sotarmurre varit hit. Han var snabb och effektiv med sotningen, och stökade heller inte ned! Dammsugade tom efter sig!! Men alltså; sotarmössor, de är inte snygga för fem öre!! Kan de inte få en ny modell!?? ;)

Vi har varit ute och busat och sen ätit mellanmål. Nu äntligen har Astrid somnat en stund. Alfons pratar och frågar om vartannat, och då Astrid inte ville sova i vagnen utan jag har burit henne för att hon ska somna har jag inte svarat honom så högt för att hon inte ska bli så nyfiken och få ny energi, och då har han bara frågat högre... så jag har nog sövt om Astrid fem gånger. Nu sitter han och ser på "Dinosaurier", så det är liiiite lugnare. Men fastän han har sett filmen 100 gånger och kan replikerna och allt som händer så frågar han; "vars ska dom mamma, gör dom nu då mamma?"... är det en period då de är så här eller?
I bilen på vägen hem från dagis svarade jag inte heller på alla frågor, då säger han "jag hör inte att du pratar mamma!!" lite irriterat... =P Ja, jag kan inte annat än att skratta åt honom!! =D

Nu ska jag passa på att gå och börja med middan! Plättar står på menyn idag! Har ni provat att äta plättar med chokladsås?! Supergott! (och superonyttigt) =P

1 kommentar:

  1. hejhej!! såg att du varit in på min blogg ochså!! trevligt att se att livet leker. själv så knallar de på dock sjukskriven pga stress men annars prima liv :) trevlig att höra av dig me! :)// mvh christoffer

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)