Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 3 juni 2009

"stor"städning

Alfons har ritat en målat en teckning i dag, det är en älg! =)
(bilden är liggande... =/)
Jag tycker att de blir mer och mer lika varandra!??
Idag har jag målat det mesta av framsidans underspikning. Ställningen är ju inte direkt lätt att flytta, så det blev lite vingligt ibland... dessutom så hade Robert bara lagt dit en smal bräda som jag fick stå på. (så rädd är han om mig!?? =P Tror ni han är ute efter livförsäkringen?! *haha*) Har även klättrat upp på brotaket och målat lite, och det lutar betydligt mer än vad man kan tro!! Benen var alldeles skakiga när jag klättrade ner. Astrid tyckte dock inte att det var så roligt att måla idag... fast kanske hon tyckt att det var roligare om hon fått en egen pensel...? Hur som helst så kom Tobias och David hit och hjälpte mig flytta ställningen runt hörnet!
När jag hämtat hem Alfons så stannade han hos mormor. Så jag for hem, la Astrid att sova och började städa och baka. Tyvärr så blev vårt främmande pga olyckshändelse tvugna att stanna hemma ikväll, men det gör absolut inget, jag hoppas verkligen att han mår bra nu!!?? Men jag har iaf fått (eller fått och fått, jag har ju fått göra det sjäv) ett storstädat hus!!
Vi har varit ute och stökat lite ikväll, klippt gräset och ställt upp trädgårdsmöbeln. Barnen har badat, fått renbäddat och sover nu gott!

2 kommentarer:

  1. Jag läser att ni haft fullt upp! Men jag saknade era "röster" idag.

    Lyxigt med så städat både inne och ute... här får allt vänta till helgen och då har vi väl inte heller tid! =(

    K R A M /Th

    SvaraRadera
  2. Jamen, jag har ju alldeles glömt bort röstningen!! Jag hade verkligen tänkt det, men det var "borta med vinden" i afton, förlåt!!! Ja, inomhus känns det bra att det är städat, men ute ser det ut som "hej kom och hjälp" än... men vi har ju hela sommarn på oss!! =)

    Massor me kramar tillbaka!! =D

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)