Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 16 juni 2009

Mormorsrutor

Jaha, jag har blivit uppmanad att blogga! ;P *skratt* Igår var vi och hälsade på gammelmormor. Det var så länge sen sist att jag nästan skäms! Men det var jättetrevligt, vi fick både fika och lunch! Sen for vi vidare till Jessica och grabbarna och gjorde klart kortet som vi påbörjade på söndagkväll. Det är verkligen jättekul att pyssla tillsammans med nån!! =) När Robert kom hem for vi till Klutmark och tittade på när Victor körde cross! Han var jätteduktig. Alfons blev mycket imponerad och kan inte sluta prata om det. Allt han tar på sig nu är hans "crosskor, crossjacka, crossockar, crosskalsonger..." *ler* men det är ju alltså hans vanliga kläder! =)
Nu har jag gjort ett försök till att virka mormorsrutor! Det går sådär. Eller det går nog bra, men jag är inte så säker på att jag gör rätt... Det är riktigt kul, tänkte att det skulle bli en filt, men jag bestämmer inte nu om det blir till dockan eller soffan... beror på hur länge jag ids... :D Idag satt jag och virkade en stund medans Astrid sovde, ingen tv eller radio på, bara surret av Sunes såg här ute som hördes, riktigt rogivande!!
De håller på med asfalten på E4:an, både mot Bureå och mot Lövånger, så det var stopp i trafikljus ett bra tag när vi skulle hämta hem Alfons. Vi hann, eftersom jag alltid är i så god tid!!! (*skratt*) Men det luktar ju så vedervärdigt dåligt när de håller på att lägga ny asfalt! Nästan så att jag kräks! =/
Ikväll är vi själva hemma då Robert stannar i Lövånger, (hans andra hem! ;)) så jag tror att jag ska lägga barnen och sätta mig och virka!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)