Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 13 juni 2009

sovmorgon!

Alfons fick sig ett par nya jobbarbyxor igår!!
Hyffsat nöjd kille; "som pappas..." =)
Sovit som en stock hela natten! =) Barnen vaknade vid sex -halvsju, men Robert var gullig och gick ned med dem så jag fick sova vidare! Jag vaknade av små tassande fötter och fick sen frågan: "mamma, vill du ha en kram och en puss?" Myskillen, så då gick jag ned och Robert for för att skruva i rallycrossarn.
Klockan är tio över nio och båda barnen har somnat!!! Ja, att Astrid sover är ju normalt. Alfons har legat och sett "Flykten från Hönsgården" och när jag kikade in här i vardagsrummet så har han oxå somnat! Jaja, han får väl sova nu istället för sen på dan. Det var en lite jobbig dag för honom igår... Problemet är bara att han bara har kortkalsonger på sig... Han vill ju så gärna ha kortfillingar och det får han mer än gärna ha, men han är ju inte alls säker... och speciellt inte när han sover...
Nä, då ska jag passa på att göra någon nytta medans de sover. Baka lite kanske... tomt i frysen...

2 kommentarer:

  1. Härligt med sovmorgon. Det blev det här också. Halv åtta måste väl räknas som sovmorgon när man har småbarn :-)

    SvaraRadera
  2. Absolut!! Och jag fick tom sova till åtta!! Så snacka om att man är utvilad!! ;)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)