Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 20 juni 2009

myskväll

Gårdagskvällen var jättetrevlig! God mat i goda vänners lag! Dock blev det ett alldeles för snabbt uppbrott för oss då Alfons vaknade och var jätteledsen och kräktes... Men vi hoppas på en repris nästa år!!?? =)

Robert och Alfons städade bilen imorse, välbehövligt och det blev jättefint! Jag har i vanlig ordning försökt hålla ordning här inne... Kan inte förstå hur det kan stökas till så fort!!?

Vi har gått på Midsommarmarknaden i Bureå idag. Men vilken besvikelse, det fanns inte mycket, och INGA karuseller! Vi som hade tänkt att Alfons skulle få åka iår!! Och det var jättemycket folk oxå!

Alfons är snorig, hostig och lite allmänt "ur fas". Och vet du Therese, jag kände efter i hans mun idag, och det kommer ju tänder!!! ;) Astrid har ögoninflammation så med henne kämpar jag med att torka ögonenn med koksaltlösning, men det är inte populärt! Men de kan gott göra bort att vara sjuka nu i början av sommaren innan alla börjat vara lediga, för man kan väl inte vara sjuk flera gånger per sommar!!??? =P

Robert for til Klutmark i dag. Det är ju tävling imorgon och de skulle upp med tältet ikväll, och då var det ju lika bra att stanna kvar där istället för att köra fram och tillbaka!

jag och barnen har haft mysafton/ kväll! Medans Astrid sovde eftermiddagspasset lekte Alfons i sandlådan och jag satt bredvid i en trädgårdsstol och virkade. Efter middan och lite godismys framför "Pippi på rymmen" spolade vi upp badvatten och de fick bada. Astrid är lite farlig på att snurra i badet nu så nu kan man inte lämna henne där, så jag satte mig på badrumspallen och virkade! Ja, jag ÄR beroende av denna virknål! ;)
Nu sover barnen så sött iaf och jag funderar på att bära upp dem så att jag får lite sömn oxå! Jag hoppas verkligen att det sover gott inatt!

Natti Natti!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)