Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 15 oktober 2010

Är det här fredagsmys??

Idag blev det Plankstek till middag, barnen fick givetvis varsinn oxå, fast i mindre format! =)
Alfons hann inte ens klä på sig ordentligt igår när snön kom... ut i långkalsonger och börja skotta!!! Dratta på rumpan gjorde han oxå, det var mindre kul! ;)
Vi blev ju utan ström igår före lunch, så den tillagade vi på järnspisen, vi tände lite ljus och hade det jättemysigt. Strömmen var fortfarande borta vid halv tre då vi for iväg till jobbet. Värst var ju att även vattnet försvann, jag vet int ehur många gånger jag var och skulle spola vatten, men icket att det kom nåt! Men mysigt hade vi det iallafall! När jag förklarade för Alfons att strömmen var borta och att då funkar inget, inte micron, tv, spis osv, så springer han genast till sin uppdragbara Blixten bil och konstaterar att den hade iallafall ström!!! "Och Astrid, hon blir ALDRIG utan ström!!!" *skratt* Han har ju så rätt! Fast han har rätt mycket ström i sig han oxå...
Idag har jag och Robban samåkt till jobben för första gången sen han började i stan! Det gick ju kanon!! :)
Astrid har ikväll pajat en skål och en ljusstake från IKEA, så jag känner ju att jag snart måste dit och fylla på förråden! ;)
Vi har haft lite fredagsmys med barnen, vi la i säng dem och vi skulle fortsätta ha mys bara jag och Robban, och ni kan aldrig gissa vad han gör!??????? ;) Ja, det är klart att han sover... och inget bra på tv är det heller... kanske skulle hyra en film via Telia... men det är ju inte så kul att se själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)