Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

lördag 9 oktober 2010

hockeytävling!! ;)

Idag har vi stökat på ute, snart kan snön få komma!! =)
I eftermiddags lämnade vi Astrid hos morfars och se for vi med Mikaels till Skellefteå och såg hockey, SAIK-Linköping, 3-1. Otroligt roligt!! Det är andra gången någonsin som jag är på hockeytävling. Första gången för Alfons, han tyckte oxå att det var roligt. Men han som ställer typ 27 frågor per minut i vanliga fall hade ju int emindre frågor ikväll... "Men vad är det med folk, är de galna? Vem är det som kastar ut de där hockeyspelarna?" och en massa annat tokigt. Jag tror nog att han tyckte att det var ganska roligt att vara själv med oss, utan en lillasyster som pockar på uppmärksamheten. Efter matchen for vi på "Viking" och åt pizza. Där tyckte barnen att väntan var låååång innan de äntligen fick pizzan som var alldeles för varm för att äta, men de åt tils det stod pizza ut genom öronen. Alfons blev såklart kissnödig så vi gick på toan. När han suttit ett bra tag på toan frågar jag om han inte är klar snart, han svarar lite finurligt "Nä, jag bromsar snoppen!!!" Så nu kan han kissa huuuur lääääänge som helst!! ;)
Astrid hade inget sovit idag, så när vi kom hem kring nio somnade hon omedelbart, Ja, Alfons oxå! Robban somnade oxå, så jag skickade upp honom, så nu sitter jag här själv, en lördagkväll... Men så snart den här filmen som jag fastnat i slutar, går nog jag oxå upp...
Sov gott!
Ps: Nä, jag vet att det varken heter hockeytävling eller boll, men lite skojs kan man väl få ha! ;) *haha*

2 kommentarer:

  1. Hockeytävling, du är rolig du =) Hos oss är det också en som sitter själv i princip varenda kväll. Men det är min stackars make, jag är så kvällstrött att det är pinsamt. /E

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)