Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 18 oktober 2010

Overallbekymmer

Då var bilen besiktad, och det gick ju... sådär! Det kunde ju, som en kompis sa, "gått sämre!" och det kunde det ju ha gjort oxå! =)

Varit på andra och sista Procapita utbildningen idag, intressant... spännande... och lite nervöst känns det inför alla olika knapptryckningar... Men det ska nog gå bra, vi har ju varandra att fråga!! =)

Tvärsprang och kollade overaller till Alfons... JAG AVSKYR SÅDANT! Jag har aldrig någonsin köpt en overall på stan till Alfons, det har varit Tradera eller ärvt... Ifjol fick han sin första nya overall, den "sprang" jag över på tokrean på Varuhuset i Lövånger. Den kan han tyvärr inte ha nu. Jag frågade en kompis för nån vecka sen om overallerna har börjat komma in på affärerna än "Öhhh, det är länge sen, de är typ slut nu" svarade hon... Men nu måste jag snart ta mig i kragen och införskaffa en overall till pojken, men VAD ska man köpa? Och VARS? Och de är ju så himmelens dyra! Usch och fy...Jag gruvar mig nästan för det...
Inne på Åhlens stod det ett äldre par, mor eller farföräldrar, och höll upp två pyjamaser i strl typ som Alfons, och karln sa "Jamen då tar vi båda, så kan hon ju ha en hos oss!" Men ååå, så gulligt!! Visst? Det tycker jag att alla mor och farföräldrar ska anamma!! :P

Idag åt vi "tomtegröt" till middag, Alfons utbrast "Är det jul!!!!???" :) Båda barnen slevade in gröten i munnen, kul att se! Fast Affe äter oftast som en häst, han kommer att äta oss ur huset! :P

Mikaels och mamma och pappa har varit hit en sväng ikväll så jag fick bjuda på lite kaffe och kaka, mycket trevligt! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)