Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 5 oktober 2010

Barnarbete

Men varför i hela friden kommer jag mig int eisäng, VARFÖÖÖÖR??? Mamma var hit en sväng ikväll och "surrade", hon läste en saga för barnen och JAG höll nästan på att somna... och då tänkte jag att ikväll ska jag minsann komma mig isäng idigt, men näe... det liksom går bara inte... Jag blir så arg på mig själv, för jag vet ju att jag kommer att var ai det närmaste död imorgon då väckaren ringer... Jag vet ju att jag sover för lite, varför kan jag då inte ta mitt ansvar och pallra mig isäng för??? *skämmes Katarina, SKÄMMES*

Idag har vi iallafall inventerat vinterkläder... Astrid har massor av overaller att ha i vinter, Alfons har inget... han har dock skor! ...som jag hoppas kommer att räcka till hela vintern. Efter lunch (njae, vid tretiden...) packade vi in lite återvinningsgrejer i bilen och begav oss till Lövånger för att göra oss av med det, och så ett besök på Varuhuset så klart!! :) Ikväll har Lasse varit hit och hamrat och byggt på vindan, TUSEN TACK!! =)

Shiiit vad det blåser!!! Igår morse använde vi oss av barnarbete... ;) När vi steg upp så såg vi att det låg tomburkar över hela gräsmattan... (lite pinsamt kanske; men vi har haft en påse ståendes ute med burkar sen sommarfesten...) och de hade blåst iväg!!! Och så kunde vi ju inte lämna det, vad ska grannarna tro??? "Jasså, de har haft fest här inatt???" :P Så jag klädde barnen och skickade ut dem innan det var dax att fara till jobbet, och de var jätteduktiga!!! :) Hoppas bara att det inte hade hunnit blåsa iväg nån till grannen! :P Robban och barnen var och pantade de burkarna igår, Alfons fick "förtjänsten", 20 kr! :)

Nä, nu ska jag verkligen gå isäng, före halv elva är ju ändå inte sämst!!! Jag ska bara borsta tänderna och ta på mig nattskjorta, lägga fram kläder till barnen för imorgon, göra iordning lunchen, diska vällingflaskan och hänga tvätten! ...vägen för an mamma till sängen tycks alltid vara längre än en pappas...? ;)

Sov gott nu, kära vänner!! Bara två pass kvar innan det är HELG! Ska vi hitta på nåt?? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)