Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 21 oktober 2010

drillning...

När Astrid skulle sova så la vi henne i vagnen och gick på en promenad. Vi tog fram overallerna idag, Alfons är lite kort i ärmarna, men den får funka som en slitÅsläng overall just nu. Han tog cykeln när vi gick ut och sa "Mamma, om jag sitter långt fram på cykeln så behöver jag int esträcka armarna så långt fram, då blir inte overallen för liten!" *haha* vad jag skrattade!! Astrid motionerade munnen hela vägen, hon skulle minsann inte sova, men när vi var nästan hemma igen så la hon igen sina Elisabeth Taylor ögon, och sovde en halvtimme... :/ Vi har stökat undan här ute lite, kastat i släpen. Tagit in sängkläder och diverse från husvagnen, barnen bestämde att "Ingberg" skulle få bo kvar i vagnen i vinter! ;) Barnen var ute och sjåade och när jag kom ut ur husvagnen så var Alfons alldeles blodig runt munnen, han hade fått gungan på läppen, så han har minsann en liten fläskläpp.
Alfons har tjatat om grönsakssoppa flera veckor, så idag fick det bli köttsoppa och han var helnöjd! Bakade baconbröd till, det var gott, men himmelens bökigt att göra...
Efter middan gick grabbarna upp, jag och Astrid stannade nere och stökade undan och lekte med bilar. Alfons kom ner och berättade att de höll på att städa Astrids rum och att de var nästan klara, hon skulle kunna sova där nästa natt... Sist jag såg (imorse) så hade hon varken väggar eller isolering i "sitt rum"... Han är nog less på att dela alkov med henne! : ) När Alfons klädde av sig till pyjamas så hade han sågspån i kalsongerna... hur???
Jag har målat vedbänken ikväll, tror att det kan bli ganska bra!!
Ikväll har jag inte satt nån tid då jag ska vara isäng... så jag antar att det blir sent! :P
Alfons har lovat mig att han inte ska väcka mig med orden "ska vi gå ner nu" imorgon, han ska säga "Godmorgon mamma, har du sovit gott?" Ja, jag har drillat honom hela dagen, fortsättning följer...

1 kommentar:

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)