Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 29 oktober 2010

dobbi dobbi dobbidoo

Hej på er!!
Jag föreslog risgrynsgröt till middag, då det rynkades på näsan plussade jag på en öl, då blev det blankt NEJ! ;) så det blev istället stekt potatis och en typ fläskfilé och kantarellgryta. Barnen dukade bordet, och det blev även ljus tända! Riktigt mysigt!! På fredagar så slutar ju Robban tidigare, och det är så trevligt (då jag är ledig förståss) att laga middan tillsammans, det är andra fredagen som det har hänt nu, kan man kalla det för tradition då?? ;)

Efter middan tog vi lite äppelmuffins och marsansås och for till mamma och fikade. Barnen var i gasen typ hela tiden... alldeles för trötta. Men nu sover de iaf, och pappan som skulle läsa godnatt sagan sover oxå! Precis som jag trodde! ;) Själv sitter jag och ser "Dobbidoo", känns som lite pensions-varning, men jag tycker att det är bra! :)

Nu är jag, efter lite "flörtande", ledig tills nästa fredagnatt!! Vilken tur har inte jag då?? Fast jag ska erkänna att det känns behövligt! Fast jag har iockförsig "jour" dessa två nätterna som kommer nu, men jag hoppas att jag inte måste fara!

2 kommentarer:

  1. Hur gör man för att flörta sig till att vara ledig en hel vecka?? Åååå, va jag blir avundsjuk... Här har vi också sjungit och dansat till Dobidoo, riktigt kul faktiskt, barnen skrattar åt alla roliga kläder!
    Ha en fortsatt bra helg ;)/Th

    SvaraRadera
  2. Man jobbar som ett tok andra veckor, lägger sig på lite minustid och får en betydligt lägre lön... där har du knepet!! : )

    Ha det gott!!
    Puss

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)