Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 8 oktober 2010

kAlLaBaLIk

på förmiddan fick Konsum, Bureå ett besök av oss. Att handla med barnen tillhör ju inte en av mina favoritsysslor. Som ni vet är det ju ingen idé att försöka få Astrid att sitta i kundvagnen, det har jag gett upp. De har numer var sin liten vagn. Det är väldigt noga att de får varannan grej i sina vagnar. Astrid är dessutom noga med att få ta varan själv och lägga ned i sin vagn... det gick hyffsat bra tills vi kom till godiset... Där bröt kallabaliken ut. Båda ville givetvis ha godispåsen i sin vagn. De tog varsitt stadigt grepp om påsen, la sig ned på golvet och skrek. Godishyllan på konsum ligger rätt när akassan, där stod en massa folk i kö... Man vill ju som inte stå och tokskrika för att överrösta dem och försöka få dem att lyssna, men tillslut efter att Alfons satt sig på Astrids huvud fick jag av dem påsen (man ville ju inte heller att påsen skulle gå sönder och sprida ett godisregn över halva butiken) Gråtandes gick de och ställde sig i kö, båda två mycket besvikna över att inte få ha godispåsen. Men jag tycker ändå att jag skötte dte ganska snyggt. Däremot så när vi satt i bilen talade jag lungt och tydligt om för dem att så skulle vi inte ha det igen, nästa gång kör MAMMA en vagn!!
Vi har haft middagsfrämmande ikväll, mycket trevligt. Med en lekkompis så har barnen varit nästintill osynliga och lekt jättebra. Vi tog på dem pyjamas, gav kvällsfika och la isäng dem. Astrid somnade i sin säng medans vi satt här och surrade. Då smög vi fram lite snarr att mumsa på. Alfons somnade oxå, men inte myskompisen han hade bredvid sig. Men det var iaf jättetrevligt och mysigt så länge det varade, hoppas på en repris!! =)
Robban och barnen sover. Jag sitter och ser lit epå "Idol" har fortfarande ingen favorit. Vet bara att jag tycker att denna Andreas Waise är lite sluskig...
Sov gott kära vänner! Själv ska jag gå och stoppa i mig diverse från medicinskåpet och hoppas på en god natt utan tät näsa... Borde man inte kunna framställa en nässpray som garanterar öppna näskanaler i 10 timmar!!??? =P

1 kommentar:

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)