Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 19 oktober 2010

knäppgök!

Jobbat heldag. Astrid hade tid på barnkliniken, så mormor fick rycka in. Hon hämtade henne på dagis och de for till stan, hos doktorn gick det visst jättebra. Men de vill inte kalla det förkylningsastma, men vi ska fortsätta ge pulmicorten, och den andra om det behövs. Sen skjutsade hon tillbaka henne till dagis och jag hämtade som vanligt när jag slutade.
Själv har jag haft en riktigt bra dag på jobbet. Glada och trevliga människor smittar lätt av sig! :)
Grabbarna gick ut just före klockan sju, då la jag isäng Astrid, stökade undan och hängde tvätten. Alfons kom in med morfar och då la jag isäng honom oxå (Alfons alltså, morfar fixar det där rätt så bra själv! ;P) Nu har jag satt mig i soffan och tänker inte göra nåt mer idag/kväll!
Jag tycker ju om hösten... den och våren tycker jag är de finaste årstiderna. Nu kan man tända ljus, elda i järnspisen, ha tjocksockar, sitta under yllefilten och ha det mysigt! Men samtidigt så tycker jag att det känns lite tungt... jag är trött och det kan kännas som om jag aldrig ska vakna till ordentligt, och det är mörkt, mörkt när man stiger upp och fort mörkt på kvällarna. Men jag tycker ÄNDÅ om den här årstiden! Lite knäpp kanske... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)