Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 15 april 2009

Akuten

Oj, vilken afton/kväll...
Astrid har inte behållit något hon ätit, och när vi komme hem med Alfons var hon som en trasa, bara slö och hängig. Så jag ringde sjukvårdsrådgivningen, blev kopplad till Bureå Vc, pratade med sköterska, kopplad till distrikta, skulle ringa barnkliniken, inget svar, ringde bureå Vc reception, kopplad till distrikta som glömt allt jag sagt (Gerd..!) hon ringde barnkliniken som sa att vi skulle fara på akuten... men fattar ni hur många jag har dragit samma histotia för om Astrid...

Jag ringde hem Robert och vi skjutsade Alfons till morfar. Upp på akuten med lillan och där var det ännu mer väntan.. Och även där fick vi dra samma historia för fem olika personer...men hur som helst så fick hon andas adrenalin två gånger, vi var på lab och lämnade blod, proverna visade bra, och det lyssnades, klämdes och kändes på lilltjejen. Hon hann somna i min famn mellan alla klämmningar. De hotade med att lägga in oss på barn, men nu ska vi pyttsa i henne vätska så nog ska det här bli bra! Allt utom vatten skulle vi kunna ge henne, såsom glass, saft, resorb, juice... så nu lär vi väl aldrig ska få i henne vatten igen... ;P

Nu har hon somnat, lite oroligt sover hon, men jag hoppas att hon får sova gott mestedels inatt, annars så lovade jag henne att jag skulle hålla henne sällskap. =) Robert skulle läsa för Alfons, och de har visst somnat båda två. =)

Sov så gott!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)