Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 15 april 2009

kuligare! ;)

Vilket tråkigt inlägg förra inlägget var! Lite positiv måste man ju ändå vara!! Jag får ju se solen skina genom mina skitiga fönster! =P Har fått bort hyffsat mycket tvätt och bakat lite, fast jag har haft Astrid på armen i stort sett hela dagen. Hon har ätit ytterst lite idag och vätska får jag inte i henne... hon har sovit en liten stund nu och faktiskt inte hostat värst!
Vi ska alldeles strax klä oss och fara och hämta storebror från Lövånger! Det är så roligt att höra på Alfons nu när man hämtar hem honom och frågar vad han har gjort, han har långa utlägg om vad han har lekt, vem han lekt med och vad de gjorde, om allt stämmer är jag tveksam till, men dey är ändå roligt att lyssna på honom! En kväll när de badade, han och Astrid, så sa han"det är inte roligt", -vad är det som inte är roligt, sa jag. "Den där tjejen" sa han och pekade påAstrid. *skratt* han är för kulig.
Läste just lite på familjeliv om en som gav sin 2-åring rejäla öronfilar och låste in honom på sitt rum för att hon skulle ut och röka. Hon tyckte inte att det var misshandel eftersom de röda märkerna försvann efter ett tag. En annan ville gå ut på krogen och hade ingen barnvakt, så hon tänkte sätta igång "walkitalkin" som barnvakt och gå på krogen som var en kilometer därifrån... ingen av dem kunde se nåt fel i det dom gjorde. "en glad förälder ger väl ett glatt barn" sa de båda! Ursäkta, men finns det verkligen människor som tänker och gör så här????? Helt fel, enligt mig!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)