Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 6 april 2009

Tid är ingen bristvara för mig!

Min lille "dynamit-Harry" =)
Har haft kryp-övning med Astrid idag,
utan framgång... i cirklar tar hon sig!
Och snurra är hon ju duktig på, gode arg tjej
när hon hamnat under rumsbordet!! Och taskig
mamma som man är, tar man fram kameran innan
man hjälper henne fram! *ler*
NU får jag köra skoter!! =D
Det är många som påpekar och undrar hur jag har tid att blogga. Idag har jag tvättat 6 maskiner tvätt, bakat tre sorters kakor, haft främmande några timmar, packat inför fjällen resan, diskat och plockat bort massor, lekt med barnen, sytt halskrage till barnen, lagat lite kläder, haft en fruktansvärd "konflikt" med Alfons som varade i en dryg timme... jag har oxå suttit och sett lite "Shrek" med Alfons... jag har inte brist på tid, jag hinner det jag VILL göra! =)
Men jag kan fråga mig själv detsamma ibland; tänk att folk ger sig tid att läsa min blogg!! =D Men det är jättekul!! Och jag älskar att skriva, det har jag alltid gjort! Hade ju planer på att bli journalist en gång i tiden (hmmm.. typ mellanstadiet) men insåg att jag skulle vara tvungen att plugga så länge... inte riktigt min grej. Men tänk, här sitter jag nu med två utbildningar iallafall!! =P
Som sagt, jag och Alfons hade en konflikt idag, gällande en tröja. Jodå, min son kan oxå!! Vi skulle och hälsa på gammelmormor, men efter 40 minuters gråt och skrik, ringde jag gammelmormor och sa att vi tar det en annan dag! Typ en halvtimme senare lugnade han sig och somnade utmattad i soffan...
Barnen sover och Robert for just iväg för att hjälpa Mikael skruva i skotern. Och vet ni vad jag ska göra!? Jag ska bara sitta här, resten av kvällen!! =D
Ha en bra kväll allihopa! På återseende imorgon! :)

2 kommentarer:

  1. Wow, vilken effektiv dag du verkar ha haft. Måste kännas skönt att ha fått så mycket gjort! För skojs skull har jag räknat ut ungefär hur lång tid det skulle ha tagit mig mig att göra allt det där och kom fram till att dagens timmar inte skulle ha räckt till för mig. Nä jag får ta och bli lite mer effektiv tror jag och sluta upp med att sitta och slöa i gungstolen som en liten gumma. Och dessutom så har jag ju börjat läsa din blogg så där försvinner det ju några minuter varje dag också... Fin blogg du har förresten!! /Annika

    SvaraRadera
  2. Haha, man ska inte underskatta att sitta och njuta i gungstolen!!=D Jag har så dåligt samvete över bilderna, snart skickar jag nog ett usb-minne till dig! =)
    Ha en bra dag!
    kram

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)