Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 14 april 2009

Hemma igen

Första morgonen i Jäckvik. Vi sovde i husvagnens förgård!
På väg upp til Pieljekaise. Lederna var inte så bra, och körde man utanför, så kunde det gå såhär... Alfons och Astrid uppe vid Pieljekaisestugan.
Mormor Lizbeth och Alfons åker med boben.
Tänk att det ska vara sååå långt att gå upp med
boben, men på vägen ner så är ju backen jättekort... =P
Astrid och morfar Mats ser ut att förså varandra! =)
Robert och Astrid
Tröttsamt att pimpla... ;)
Lite lekstund i husvagnen
Alfons sovde gott i fjällluften!
Astrid oxå, men hon vaknade vid 6-tiden
varje morgon, med detta leende... =)
Astrid fick sitta där det fanns plats för henne,
ibland blev det i packlådan med ved...
Alfons myser med morbror Tobias. De polar vekligen bra de
här två, som Piff och Puff! ;)
Astrid trivdes i sänglådan! Jaha, då var man hemma igen då. Oj, så underbart det har varit i Jäckvik!!! Mornarnan var det disigt och snöigt, men framemot lunch så var det strålande sol och vindstilla. UNDERBART!! Barnen har trivts om än de har varit lite trötta av all fjälluft. De har sovit på liggunderlag och i pulkor, helt enkelt där det har funnits plats för dem. I söndags var det "Jäckviks-nappet", ingen fisk eller skoter vann vi. Den enda som fick napp var Alfons, i fiskdammen! ;)
Jag ville absolut inte hem igen, hade tänkt stanna kvar själv med barnen i veckan, men jag gjorde inte det, och jag ångrar mig såååå nu... :/
Allting är uppackat, nu återstår en hel massa tvättning och dammsugning...

1 kommentar:

  1. Välkomna hem! Ja, livet är väl underbart när man bara får vara. Men rätt skönt hemmavid nu också när man börjar få vårkänslor ;-)
    Ni ser ut att ha haft det väldigt trevligt där uppe, har redan fått höra några historier från Sörens. Längtar tills jag får höra dem av er också!
    Ha de så bra och hoppas att vi syns snart!
    K R A M från Therese

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)