Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 8 oktober 2009

äckel päckel

Klockan 5 imorse tyckte Astrid att det var morgon...
På dagis sa jag "låt barnen sova mycket idag, för vi ska bort ikväll" När jag kom vid halv tre och hämta dem hade hon sovit 2 gånger, en halvtimme vardera gång... hon fick sova när vi kom hem oxå, EN HALVTIMME!!! Varför behöver hon så lite sömn??? Hon släktar då absolut inte på Robert i det fallet, ej heller på Alfons...

Idag följde ju Cornelia oss hem efter dagis! Kul!! Det är såååå kul att lyssna på dessa "små" kusiner när de pratar och resonerar... =D Lek, skojs och lite oenigheter... ;) Sen for vi ner till Bönhuset där vi har ätit "suring" med byborna!! =) Gott gott!

Idag var det köttsoppa på jobbet. Vi äter med dem (betalar givetvis!!!!!) men det är ju inte alltid så trevligt... man sitter och matar samtidigt som man äter själv, det gäller att hålla rätt på vilken tallrik och bestick som tillhör vem så man inte stoppar fel, det dregglas, hostas och nyses över bordet, de försöker ta ens tallrik och doppar gärna fingrarna i min mat, de har inte ro att sitta still och de drar gärna iväg med stolen som jag sitter på... en hänger gärna över axeln på en och pillar på ens huvud... Men hur det än är så trivs jag som fisken i vattnet och tycker att det är jättekul!! Jag är nog inte så kräsen... eller; man FÅR inte vara så kräsen...
Nu är jag ledig i fyra dagar, och jag vet inte riktigt vad vi ska ta och hitta på! Nån som har nåt förslag!?? Barnen har ju sovit lite idag och kommit isäng sent, så jag hoppas på en lååååång sovmorgon imorgon! Kanske till klockan 7 iaf!! =)
Vi ser "lyxfällan" eller rättare sagt; vi SÅG det... det blev nåt knas så nu är det som bara en hackig bild och ljud... undrar vad det är som är galet... Igår kväll gjorde jag fika till oss, bredde mackor och hela faderullan, sitter här och undrar om det är min tur att bli serverad ikväll... ;)
"Sluta svamla nu" tänker ni.. ja, jag ska göra det!!
Kul att ni kikat in!!=)
Kram och Hej!!

2 kommentarer:

  1. Tack för att ni tog hand om våran Lilla!
    Om det är till någon tröst så hade vi också problem med våran tv vid den tidpunkten...
    Sov så gott och hoppas att du får sovmorgon i morgon!
    K R A M <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Tack för det vännen!! =)
    Hörrödu, det var bara kul att va me henne! Det gör vi gärna om!!
    Sov Gott Du me!!
    Kram

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)