Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 20 oktober 2009

Inte mycket klokt i detta, så strunta i att läsa det och hitta på nåt kul istället!!! =)

Den röda soppalampan lyste när jag skulle hem idag. (Fast egentligen är den ju orange...) Så jag svängde in på Statoil och skulle tanka. Och GAAISCH!! De har ju bytt ut "tankarna" där så nu var det kortbetalning på dem.... jag har ju inget emot att tanka, bara jag vet HUR den funkar innan. Och nu blev jag alldeles ställd... Men iaf: I med kortet, slå kod, välj pump, varsågod och tanka. Så långt var det ganska givet. Men när jag tryckte på handtaget så hände inget... så jag tryckte igen, och det hände inget... Så såg jag en liten grön knapp, så jag tryckte på den, och vipps så började det surra och räkneverken började snurra (det ena fortare än det andra! ;)) Men då kom funderingen (??) Det fanns även en röd liten knapp där det stod STOPP! "Måste jag trycka på den för att det ska sluta komma bensin eller"... Men jag tog en vild chansning och släppte bara på handtaget, och då slutade det... Ja, ni fårstår säkert mitt dilemma, jag kan tänka mig att alla befinner sig i den situationen när de står vid en ny tankapparat... Eller så INTE!!!!! *haha* Men jag hann även tänka att jag kunde fråga den där gubben i keps som parkerat en bit bort hur man ska göra när man ska tanka... men det behövde jag ju inte. Men jag hade inte dragit mig för det, för jag har frågat många gubbar om konstigare saker då jag har tankat, men det ska vi inte gå in på nu... =P Jag skrattar åt de själv, än i dag... (bara för att förtydliga: alla frågor har handlat om TANKNING!!!) =)

Alfons frågar och frågar och frågar... om jag tyckte att han frågade mycket förrut, så är det ingenting jämnfört med nu! Men det börjar komma finurliga frågor, då jag verkligen måste tänka efter innan jag svarar. "Vars är månen när det är ljust på dagen?" "Då är den på andra sidan jorden" "vilken jord, den vid vårat hus?" "Ehh..." Ja, det är inte lätt att förklara för en 3-åring! Ibland ser jag på honom att han frågar vissa saker bara för att "retas"...

Nämen hörrni, vilket fluminlägg... jag som bara snabbt skulle skriva lite och sedan krypa till kojs... Inte mycket klokt som sägs/ skrivs... men "skit om det"!!
Det kryper och pirrar i mina ben nu så att jag blir toooookig!! Det är verkligen inte kul när det är så här att man inte kan sitta stilla... Tom Robert blir störd på mina myrkrypningar ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)