Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 19 oktober 2009

Dammsugning... :(

Astrid undersöker tvättmaskinen.
Första snön!! =D Astrid funderar på vad det är för figurer som bor i lusthuset...
Alfons provar cykeln i snön!
Astrid gör som storebror brukar göra...
Har just gjort bort den dagliga vallningen av dammsugaren. Jag tycker verkligen inte om detta grus som envisas med att följa med in...
För nån vecka sedan tappade jag ut vaniljsockerburken på golvet, så dammsugaren fick köra en sväng över det. Och nu när jag dammsuger så luktar det vanilj!!! Så om ni kommer hit nån gång och tror att ni ska få smaka på nybakade kakor, så är det bara dammsugaren som har varit framme!!! =P *haha*

Vi har varit ute på förmiddan. Plockat undan leksaker och gick på en liten promenad. Jättehärligt!! Nu tycker Alfons att vi ska ta fram skotern!! Att vi inte har någon fungerande gör inget tycker han, det finns ju andra som har..! =)

Vi har pysslt lite på ett kort som ska postas idag!

Nu sover de en stund så de ska orka med dagis, jag har som sagt städat undan (det är helt otroligt hur fort det går att dra fram saker!! Och det är leksaker överallt; skafferiet, toan, köket.... jag blir gaaaalen!) Nu har jag skunkit ned i soffan och ska ta det lungt ett tag innan det är dax för nästa äventyr!! =)
När jag la ut Astrid att sova i vagnen så kunde jag för mitt liv inte hitta hennes snutte! Jag och Alfons letade som galningar, men hon fick somna utan... gråtandes... hittade den för en liten stund sedan... i skafferiet!!??

3 kommentarer:

  1. Men...Har Alfons ingen hjälm???
    Det ska man ha när man cyklar!!
    P

    SvaraRadera
  2. Hade vi hjälm när vi var små...? ;P
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Kanske jag skulle dammsuga upp lite vaniljsocker. Sotaren använde dammsugaren till att dammsuga sot. Det luktar rökt böckling ur den. Så jag ska byta filter på den och dammsuga in nåt som inte luktar böckling och hoppas att dammsugaren klarat sej. Nästa gång sotarn kommer ska jag förklara att han ska använda grovisen mellan dammsugaren och sotet. Trodde faktiskt att sotare kunde med sånt.

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)