Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 27 augusti 2010

Bästa mamman!

Robban hemma och sjuk idag... dessutom ont i en fot, så nu ligger det kryckor på golvet här...
Jag och barnen klädde oss i förmiddags och for iväg så han skulle få vara sjuk ifred. Hamnade bla på coop. Att storhandla med två barn just före lunch är ingen hit. Eller jo, om det bara hade varit Alfons så hade det inte varit några problem. Astrid går ju som förrut skrivet inte att ha i vagnen. Jag lovar er, det ÄR omöjligt, hon går inte ens bända ned...! Men vi tog oss iaf från "start till mål" och under loppets gång, bland hyllorna inne på coop, så hade vi fyllt vagnen med varor och ingen hade nog undgått vad Astrid hette... När vi skulle gå över mållinjen (självscanningskassan) hotade jag Astrid... "Om man inte sitter i vagnen när man ska betala så kommer polisen..." Hon gick på det, fast hon stog givetvis i vagnen... tror inte att det hotet kommer att funka så länge till... Ja, jag vet, man ska inte hota... Och givetvis blev det AVSTÄMNING!!! Så typiskt! For upp på barnens hus och vandrade ett tag oxå, sen var barnen så trötta att vi for hem... via apoteket för att fylla på det sinande medicinskåpet. Jag hade egentligen behövt vara in på Ica Maxi, men ideés rent inte med dem... men om nån av er ska in där så skulle jag behöva ett garnnystan därifrån!! =)
Igår komme kära mor hit, hon hade nybakta kakor med sig!!! =) Hon sövde Astrid i vagnen och sysselsatte Affe ett tag så jag fick lite avlösning i vabbandet! =) Diska och plocka undan ifred, det är lyx det!! Tog mig även lite kakor och ett glas kall mjölk och en tant-tidning, i lugn och ro!!! =) Mamma har städat Alfons rum där uppe, torkat fönster och golv... nu är det BARA att sätta dit golvlister så är det klart!! Alfons längtar... =) Min mamma är allt bra hon!!!! =) =) =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)