Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 2 augusti 2010

Hobby

En mysdag i Svarttjärn!! Saft och bulle ute på gräset, badande, hoppande, lekande och nöjda barn! =) Jodå, föräldrarna var oxå nöjda, mer än nöjda!! Vi fick ju middag där me!! =)
Tömt släpen på skrot! Skönt!
Vi hittade en larv på grusgången ikväll, har aldrig sett en större larv!! Astrid sparkade till en grushög, som började röra på sig, ur gruset, som i en hinna kröp larven ut. Lila och minst lika stor som ett lillfinger... jag tog kort på den med telefonen, men jag vet jku int ehur man gör för att få in den bilden här... eller ens på datorn. Vet nån hur man gör?? Den var verkligen äcklig...
Alfons har sagt så mycket tokigt/roligt idag... vi har skrattat oss dubbelvikta...
Astrid har haft en riktig otursdag. Efter vi hade smält smöret på plattan till blåbärskakan som vi bakade imorse så la hon handen på plattan. Tur jag har lärt mig att man kan spola i ljummet vatten ist för kallt, så vi spolade lääääänge. Hon hade ändå riktigt ont och grinade och grinade (inte likt min tåliga Astrid...) hon tappade tutten på golvet men den kunde hon int eta upp för att det gjorde så ont.. Den andra handen??? Men där hade hon ju snutten!!! =P
Ute på gungan gjorde hon en "face-down"... Hål i läppen och rejält näsblod som återkommit flera gånger under dagen... Alfons blev förskräckt över allt blod, när Astrid såg sig själv i spegeln så tokskrattade hon...
Jag har kommit på en till bra anledning till att man ska bo i husvagn (det finns såklart MÅNGA!!) Man får ha en sambo!! När vi är här hemma, så är aldrig Robban hemma på kvällarna... jag minns inte sist han la isäng barnen... fast iof, när vi bodde i Bjuröklubb så for han ju oxå iväg till RC-bilen... jaja, bara han har roligt så!! =)
Men nu sover barnen och jag har en stund för mig själv, så nu ska jag ägna mig åt MIN hobby; scrapbooking!! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)