Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 8 augusti 2010

Envisa virus...

Ja, som vanligt hamnade bilderna i fel ordning... att jag ALDRIG lär mig!!! :/
Två dagar i Haparanda= IKEA! Det var visst min "kompensation" för all rallycross, men jag tycker nog att han kom lindrigt undan!! ;) I frdags for vi till Piteå och det skruvades och testades med rc-bilen heeela dan. Upp till Kalix igen där det var tävling lördag, vilket slutade med en 2:a plats i A-final. Alla nöjda och glada!! =) Det är ett härligt och jordnära gäng det där!! =)
Vi kom hem igår kväll igen, och jag kan ju inte annat än tycka att elektricitet och varmvatten är lite överskattat. Man klarar sig gott på typ 15 kvm... Men, men, vi har ju ett helt hus att ta hand om oxå, man kan ju inte bara leva lyxliv... ;)
Idag har vi varit på grillning hos moster! Min morbror Lars som bor i Skåne är här hemma, så då brukar vi passa på att träffas, grilla och ha trevligt, så även iår!! =) Fick ju då även tillfälle att gratulera min nygifta moster!!! =) Barnen har busat på och varit hyffsat nöjda. Astrid har verkar dock ha fått "min" förkylning i ögonen, det klibbar och är varigt... =( Jag ska ta och koka lite koksaltlösning, det har funkat bra andra gånger. Min förkylning blir då inte heller bättre... jag önskar som vanligt att den ska bryta ut och jag kan få bli av med den, men nej då, den envisas med att vara seg och uthållig... En av dagarna när vi var borta nu, så hade jag så fruktansvärt ont i halsen att jag började fundera på var närmsta akut fanns... nästintill täppt i halsen, omöjligt att svälja, och på det tät näsa och ingen nässpray, så resultatét blev andnöd... men tack och lov så har ju bensinmackar receptfri medicin, så där blev det inköp av nässpray, alvedon och halstabletter... och efter det var intaget så blev det bättre, men det var gräsligt!! Nu ikväll har det smygit sig på lite hosta, inte så mycket, men jag har minsann märkt den!! ;)
Mina tre sambosar sover givetvis. Inatt är första natten Astrid ska sova i sin "nya" säng. Spännande. Så nu sover de båsa två i alkoven innanför oss. Jag slötittar på en film, men jag hoppas att den är slut snart, för ögonlocken är tunga... Jag var ju faktuskt uppe först i morse och gick ett varv runt byn innan resterande av familjen hade vaknat...
Go´natt! : )

2 kommentarer:

  1. Åhh har Alfons fått sig en vovve som är kramgo!! så gulligt! /Jessica

    SvaraRadera
  2. Ja, han såg den på ikea och SKULLE ha den!! Han fullkomligt älskar den!! =)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)