Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 1 augusti 2010

fyra generationer

Min fina mormor, min fina mamma och mina fina barn... och så jag! Ser ni nå likheter?? =)
Det första Alfons sa när han kom imorse var "Mamma, jag har inte ramlat ur sängen!!" Han har ju sovit i sin nya säng, som inte har nån sängbräda. Mamman var lite orolig med tanke på vilken propeller han är i sängen, så hon buntade med kuddar på golvet nedanför, men de behövdes ju inte!!! Jag stod och tittade på honom ett långt tag igår där han låg och sov så gott, han såg så liten ut i den stora sängen... min lilla storkille!!
Var ner till vägen och hämtade den bruna tunnan på förmiddan. Vi skickar inte den varannan vecka som man kan göra, utan kanske tre-fyra gånger per år... för den blir ju liksom aldrig full... men usch å fy å kräk å äckel så äcklig den var... Sen de nu hade tömt den så kom det fram gegga och larver, EVERYWERE!!!! Osså satt det kvar en påse i botten som inte velat släppa. Det var verkligen skitäckligt... så jag bad Robban rengöra den!! Och tro´t eller ej, men han gjorde det utan protest!! Eller jo, protesterna kom efteråt, för att citera "Det där var f*n äckligare än att tömma husvagnstoan!!!" Och då kan jag tillägga: i husvagnstoan får vi "göra allt"!! =) Så nu får vi nog ta och skärpa oss och dra ned tunnan oftare!
Har varit till Bureå och hämtat hem släpen för att göra en liten "rensning". Var in en snabbis på "Begagnat varuhuset" och fyndade lite, jo, jag kan nog verkligen skriva FYNDA!! =)
Storebror Peter överraskade med ett besök, och som ofta hade han "gåvor" men sig, den här gången i form av blåbär!!! =) Mumma, ska ta och göra något smarrigt av dem!! =) Tackar!! =)
Det bjöds på middag i ett blåsigt Bjuröklubb, mycket gott. Vi sällskapade med mor, far, Tobias och Peter. En mysig vandring bland sten och kottar. Astrid hade fullt sjå med att få mormor med sig överallt... men hon lyckades! Man kan väl säga att hon ofta får som hon vill, det blir ett sånt himla liv annars... ;) Fast näe, inte alls jämt, ibland, ofta (de är många gånger) så tar jag "dusten" som efterföljs av en skrikig och sparkandes liten dotter. Min tröst är, att jag TROR och HOPPAS att hon kommer att bli en väldigt lugn tonåring...????? *håll med mig* ;)
Robban är iväg i afton såklart... =P
När jag just lagt isäng barnen så får vi cykelfrämmande, av de som bor på 130!! =) Så barnen fick glatt hoppa upp ur sina sängar igen och busa med Victor och Cornelia!! Som Alfons har pratat om dem och saknat dem!!! Det var mycket trevligt med en pratstund!!! Och det gick jättebra att lägga isäng barnen sen, de somnade på direkten!! Så jag har haft turen att få träffa alla mina bröder idag!!! =)
Nu sitter jag och är så otroligt irriterad på en fluga som envisas med att klättra med sina skitiga tassar (vad heter fötterna på en fluga...? ben??) på mig... Men lugn flugan, jag har förstått piken; jag stinker!! Eller?? Måste ju vara så...;) (fast en av de gulliga dementa tanterna på jobbet har sagt att flugor kommer in för att det kommer att börja regna ute! När jag då frågade om det inte var för att de kände den hemska lukten av mig, så svarade hon näe då, det beror på regnet!!!) ;)
Nu ska jag slå ihjäl (ehhh... jag menar släppa ut) denna enerverande fluga och sen bära upp min lilla kille till den stora sängen! =)
Tjipp och hajk!!

1 kommentar:

  1. Du kan ju inte skriva att du fyndade utan att skriva vad det var för någonting... jag blir ju nyfiken ju!
    Det var synd att vi missade trippen till Bjuröklubb med resten av familjen, hade varit kul att följa me!
    Jag ser många likheter i fyragenerationsbilden, även om barnen skiljer sig lite åt... en släktar nog mer på Rönnlund/Melander än den andra! ;)Jag håller med om att Alfons verkligen har blivit en storkille och då menar jag inte bara till längden utan till sättet.
    Kram /Th

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)