Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

fredag 13 augusti 2010

Fredagsmys, lördagsgodis, söndagsångest... ;)

Så här ser det ut när Robban tvättar... Tur att han har nån som "sponsrar" honom med kläder, annars skulle han nog gå utan... ;)
Mamma har städat i en av "boarna" och hittade denna. Sparad från då "Öhmans affär" låg där, den är helt oanvänd, ny i förpackning!! Visst var den fin!!??? *haha* =P
Ja, pappan i huset är ju som sagt borta i helgen. Så jag och barnen har haft fredagsmys! Första gången för Astrid, och jag kan väl inte påstå att hon skötte sitt mysande så bra... hon satt inte stilla, det var kladd där det inte ska vara kladd och det var ostkrokar typ överallt utom i munnen... Men hon hade kul iaf! Alfons hade dock jättemysigt, såg tecknad film och hade det bra. Alfons är ju inte heller någon van "fredagsmysare", det är väldigt sällan det händer.
När vi skulle på lunch till mamma idag så startade inte bilen... STENDÖD!! BAkluckan hade stått öppen en stund igår, och det klarade den inte av, tom jag förstår att dte är dåligt batteri i den... Robert sprang i gång den och jag körde iväg. Vid E4 får jag motorstopp och bilen är STENDÖD igen... Denna gång blev det bogsering till mamma... BILAR SKA BARA FUNKA!!! Det är liksom därför man har dem! När vi for hem stannade jag och pratade med en "bekant" som fått stopp på bilen här ner vid vägen, hon hade visst slut vatten i den, och "inte vet väl jag vars man fyller på vatten!!!" sa hon. Jag föreslog att hon skulle hälla lite här och där under huven, nånstans måste man väl pricka rätt...!? ;)
Alfons har som sagt mycket frågor nu. Mycket om döden... jag tycker att det är så svårt att svara på dem, jag vet ju för tusan int esvaret själv på hälften av alla hans frågor...
Barnen är duschade och sover. Min braiga sambo fixade en lampa i trappen innan han for, så jag inte behöver bära upp dem i totalt mörker sen, för det är verkligen mörkt när man går i säng nu! Jag har tagit fram virkningen som jag tänkt esätta mig med en stund, det var länge sen. Det känns ju verkligen som om man behöver en virkad, tjock filt sådanna här kyliga dagar... =P *haha* Nä, men jag måste ju få den klar NÅN gång!! =)
Sov gott alla vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)