Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 30 augusti 2010

Första dagisdagen

Barnen har haft en toppendag på dagis! =) Astrid ville inte ens följa med mig när jag kom och hämtade dem. Men jag blev lite irriterad imorse när jag lämnade... De frågade om sovning för dem och jag sa "Astrid max en timme och Alfons får inte sova!" "Näheee... men nu är det ju så här att under pågående vila så väcker vi ingen som har somnat som inte får sova, för då stör vi de andra som får sova! Så om det skulle vara så att han somnar i tio minuter...?" Jag svarade att helst inte med ok, tio minuter. Varpå hon säger "Jaaaa, och då är det ju oftast så att när de bara sovit i tio minuter så är de ju ganska svårväckta och blir lätt missövda, så då kanske han får sova en halvtimme!!" Jag hade så brottom iväg så jag hade inte tid att diskutera med henne, men jag kunde verkligen inte fatta vad det var som var så svårt att förstå... JAG vill inte att han ska sova!!! Hur som helst hade de rett ut det under dagen och han fick vara med på läsvilan, var det så himmelens svårt??? *knäppisar* ;)

Har varit en sväng till Peter och barnen. Det blev en riktig snabbis där, men det var iaf trevligt att träffas! Robban tog hem barnen och jag gick på stan en liten sväng för att införskaffa några grejer inför resan.

1 kommentar:

  1. Nu ska jag ge mig tillänna att jag tittar in då och då ;) Det är jättekul att läsa det du skriver, och jag känner igen mig i så mycket. Sova, eller rättare sagt INTE sova är en diskussion som jag haft både en och två gånger. SÅ svårt kan det ju inte vara att förstå...men trägen vinner =) Kram på dej //Emma Nilsson

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)