Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

torsdag 26 augusti 2010

Ljus och tjocksockar

Tågbanelek. Alfons har klämt tån, och är arg för att bron rasar hela tiden... funderar på att limma fast den. Även igår kväll lovade jag att jag inte skulle stöka bort den, ni sk ase att jag gör det här till en vana och struntar i att städa bor tleksaker på kvällen! ;) Nu när hösten är kommen med en massa regn, så börjar återigen detta med grus överallt. Det följer med in och jag blir galen av att trampa på det. Så det dammsugs minst två gånger per dag. Och nu bestämde jag mig för att ett skoställ skulle underlätta dammsugningen, och tänk vilken tur att Robban jobbar i Skellefteå nu, så han kunde svänga in på Jysk och köpa ett!! =) Alfons var jätteduktig på att sätta ihop det, Astrid mindre duktig, hon trodde att det var en stege...
Igår kväll när barnen äntligen gått och lags dig och jag stökat undan allt (utom tågbanan :P) så tände jag en massa ljus, tog på tjocksockarnen och njöt av att vara själv utan två snoriga barn klättrandes på mig. Det var bara jag och mitt snor... ;) Robban var till Lövånger och jag bad honom kolla om "Ben & Jerry"glass, men icket, det fanns inte på OkQ8... =( Men han köpte daimglass ist, och den funkade kanon den med!!!
Natten till idag har varit betydligt bättre!! =) Ända till 02.37 fick jag sova ifred!! =) Och sen har de legat betydligt stillare inatt! Iaf på min sida av sängen!! ;)
Det blir ännu en till innedag med mys högst upp på "göra-listan"!! =)
Ha en bra dag!!!

1 kommentar:

  1. DAGENS TIPS!
    Spring för Skellefteå under Tjejmilen.
    Du tjej som tänker springa Tjejmilen i Stockholm den 5 september. Hjälp oss att marknadsföra Skellefteå genom att springa i en fin skelleftetröja! Hämta en gratis tröja i Stadshuset måndag 30 augusti eller tisdag 31 augusti.
    Hämta en gratis tröja på Tillväxt Skellefteå i Stadshuset Brinken, entréplanet, måndag och tisdag 30-31 augusti mellan klockan 08-16.
    I Stockholm har vi ett skelleftetält på området. (Med egna bajamajor.)
    Du är välkommen dit!

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)