Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 23 augusti 2010

Snorgärsar... ;)

Så här der det ut på vår övervåning... byggarbetsplatsen passeras varje gång på väg till sovrummet... :/ Tänk så fint det skulle kunna bli...
Dagen har spenderats hos en "gammal" jobbarkompis och hennes söte lille gobit! God mat och mycket trevligt!
Vi är förkylda alla fyra, snoriga och hostiga. Astrid fick alvedon när hon skulle sova, men hon var inte så trött som jag trodde att hon var, så hon blev alldeles galet speedad av alvedonen... Vi kunde int eannat än skratta åt henne. Men klockan tio vart det god natt för henne tillslut! =)
Jag har lovat barnen att inte stöka bort tågbanan som de har byggt ikväll. Det är verkligen en prövning för mig! Jag är inte på något sätt pedantisk eller måste ha välstädat, o nej! Men just leksaker, LEKSAKER! Jag blir galen av att de ligger överallt! I köket ska man vara arg för att man trampar på dem, i tvrummet blir man irriterad över att det är belamrat med leksaker i soffan. I lekrummet ska leksakerna vara, men då det rummet är en passage mellan köket och vardagsrummet så klarar jag inte av att de ligger utspridda där heller... Jo, givetvis på dagarna då barnen leker, då får de ligga utspridda, men när de gått och lagt sig så bara måste jag stöka undan dem innan jag kan sätta mig ner... Så givetvis förstör jag deras lek ibland, men nu har jag LOVAT att tågbanan som är byggd mitt i dörröppningen till tvrummet ska vara kvar imorgon... Tänk om de hade var sitt rum där de kunde ha sina leksaker, då skulle de få ha det (nästan) som de vill... och jag skulle slippa vara irriterad över de ligger överallt. Men men.. drömma kan man ju alltid, det kostar inget!
Nu ska jag ta reda på kakan som jag bakat i kväll, har pallat äpplen så jag var ju tvungen att göra nåt av dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)