Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 11 augusti 2010

Havet suger ;)

Idag har vi varit ut i stugan i Fårvika. Grabbarna for iväg med båten för att försöka få nå mer fisk i nätet, men efter 1½ timme var det bara en abborre som simmat in i det... Vi kom fram till att det var slut fiskar där inne i viken! ;) Den stackars abborren grillades iaf på plats och avnjöts! Vi for en sväng till Vånöra, där var mamma, mormor och två morbröder oxå, så vi tog en fikapause med dem och njöt av vädret. Plockade lite smultron och hade det bara bra!! Tillbaka i stugan så plockade jag och barnen blåbär. Int eså mycket, men det räcker gott till en paj eller kaka!
Morotstjuv! ;)
Dagens middag bestod av rökt abborre på ljusugnsbröd, och kantarellstuvning på rostat! En del av oss var tom så vågade att det blev en blandning av fisk å svamp på en macka... =) Imorse när svampen skulle förvällas så fick jag hela familjen att hjälpa till! Barnen fick varsin bordskniv och skar svamparna i mindre bitar!! =)
Efter en dag vid havet och inga "riktiga" mattider och "riktig" mat, så var barnen trötta och griniga. Så efter en snabb uppfräshning i badkaret, pyjamas och kvällsfika så hamnade de i sängarna och somnade tack och lov ganska direkt!! Å kan ni gissa vart Robban for innan jag ens fick in dem i huset!??? ;) *smitare*
Nu är ljusen tända och jag sitter här och tycker lite synd om mig själv... NÄR ska det onda i halsen försvinna??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)