Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

måndag 21 september 2009

*brrrrr*

Sådanna här vackra skapelser har vi ute på gräsmattan!
Vid sandlådan... =/
Vi har varit ute hela eftermiddan, cyklat, sparkat boll, spelat kubb, gjort sandkakor, gungat och räffsat löv. Vi tog en promenad till postlådan, tar ungefär 20 minuter en väg då Astrid vill gå själv, och hon dessutom ska plocka varenda kotte som hon hittar på vägen... men vi har ju att göra då iaf!! :) Alfons ville oxå ha en "uggle-mössa" så jag satte mig att sy en sådan, den blev inte alls bra, inget som han får fara någonstans i, men här hemma kan den får duga!!
Efter middan for vi till mor och far, Robert kittade fönster och vi fick oss en smörgås! =) Alfons fick även höra "bara knyt, Alfons" ca 5 gånger... mormor har ett tålamod utan dess like!! =) På väg hem fick Robert ett hostanfall så jag frågade om jag skulle koka en kopp blåbärste till honom när vi kom hem, då säger Alfons "eller vill du ha lingonsylt?"! Haha, vad vi skrattade!!! =)
Övriga i familjen sover nu, och jag fryser så in i bomben... har yllesockar på fötterna och en yllefilt runt mig, suttit och hållit i en tekopp (ja, även druckit teet) Robert frågade om jag tyckte att vi skulle slå på värmen här nere..."Ehh, jaha, är inte den på!!!" Men vaddå, vi "tjänar" ju några kronor på att sitta här och frysa!!! =)
Nu önskar jag Er en God Natt med söta drömmar!! =)

1 kommentar:

  1. "Bara knyt, Alfons" är ju alltså en sagobok om Alfons Åberg!! =)

    SvaraRadera

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)