Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

onsdag 16 september 2009

pysseldag =D

Mamma har stickat en jättefin mössa till Alfons! Jag knåpade ihop en liten blomma med virknålen idag som jag satte fast med hjälp av en säkerhetsnål i mössan, och vips så blev det en mössa till Astrid... kanske att jag måste lägga in en beställning till...
Fast Alfons tyckte att den blev jätefin med blomman på oxå...
Idag åkte symaskinen fram och jag sydde ett par byxor till Astrid. Jag har tänkt det länge men liksom aldrig kommit till skott, men si nu! Och jag blev riktigt nöjd!! Nu vill jag sy meeeer och i fler färger!!! Nu var det kanske inte en så bra bild på dem, men hon är en sån rörlig liten modell... ;)
Efter middan klädde vi på oss och gick ut. Sparkade lite boll och lekte i sandlådan. Astrid trodde att spaden var en glass eller nåt, för den åkte ständigt in i munnen...
Ja, det är ungefär vad vi har gjort idag. Förutom lekt, tvättat, diskat, lekt, busat, byggt kojor, dammsugit, lekt... Ja, inte att glömma, Mikael och Cornelia kom förbi en sväng och förgyllde vår dag! Barnen hann leka och bråka lite, och jag och Mikael hann prata lite! Mycket trevligt!!! =D
Robert har farit iväg till en kompis ikväll... va dumt det låter, det låter som om han är ett barn som är hos en komis ett tag... vad säger man? Bekant? Polare? Vän? Jaja, spelar roll... Hur som helst, Astrid ville inte sova, hon var alldeles för trött för att komma till ro att sova... men efter ett bra tag så knoppade hon. Alfons ville inte heller sova och har ropat i ungefär en timme: "mamma, vad gör du? Mamma, jag är törstig!, Mamma, vad gör du nu då?" Men nu när jag gick förbi honom sovde han, med fötterna på kudden och en leksaksgubbe i handen! Dessa gullungar... =P
Jag har bara några få sidor kvar i boken... så då måste jag låna nåt mer att läsa! Något ni kan rekomendera??? Det är så skönt att lägga sig och läsa och få tankarna på nåt annat än huset och familjen!
"Efterlyst" rullar på tv:n, nåt som jag inte borde se... för jag är, som sagt, fjantigt mörkrädd, och jag vet om det!! Var det nån som såg "Mannen under trappen"??? Helt idiotiskt att jag såg det!! Fattar inte varför. Men nu är jag ju så nyfiken på hur det kommer att gå, så jag måste ju faktiskt se på söndag igen... fast jag ser mellan fingrarna och ber Robert titta så han kan berätta för mig sen vad som hände... *haha*
Nä, nu ska jag ta fram Panduro-katalogen och se om jag ska lägga in en beställning! ;)
Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)