Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

tisdag 29 september 2009

no more mammaledig...

Ja, så var man inte föräldraledig längre! Lämnade barnen på dagis vid ett-tiden, var tvungen att ropa på dem för att få mig en kram... men det är ju bra det, då trivs de ju iaf!! =)
Det har gått bra för mig me. Jag har ju som bara gått "bredvid" ikväll, men har nog gjort nog så mycket som hon jag gick med. Men tänk, det är ju nästan som hemma, bara i lite större skala! Blöjbyten, skitkalas, stökigt, förvirrade frågor, kladdigt, matningar, nattningar, och när alla sover- då städar man undan allt som är framstökat!

Men jag ska vara ärlig! Även om det känns kul att vara tillbaka på jobbet och barnen trivs på dagis, så saknar jag dem... jag är inte van att vara borta från mina småtroll såhär... Direkt jag kom hem till de sovande små fick de en puss och tårarna trängde nästan fram för mig... ja, jag är knäpp... jag vet! Men som jag sa till "svägerskan" igår; jag skulle lätt kunna stanna hemma med dem i flera år till, utan att sakna jobbet! Sån är jag! Men som sagt, det känns roligt att jobba nu oxå, speciellt roligt kommer det nog att kännas då löningen kommer... man blir ju allt annat än rik på att vara mammaledig!

Nu intas en kopp varm choklad och sen är det väl bäst at jag går isäng om jag ska få mig upp imorgon bitti. Ska vara ombytt och klar på jobbet klockan sju, och då ska barnen vara lämnade... hur ska det gå!??? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)