Välkomna till min blogg, som egentligen inte handlar om nåt vettigt... :) Men det är skönt att få skriva av sig ibland, och jag blir jätte, JÄTTE glad av en liten hälsning eller kommentar!!

söndag 13 september 2009

Kvällsfunderingar...

Toarullen på toan är satt fel väg i toarullshållaren... bökigt då man liksom inte bara med ett snabbt ryck kan dra av papperet. Men av någon anledning så vänder jag inte på den, fast att jag sitter där och tittar på den varje gång jag är på toan. (Och det vet ju ni som provat på en UVI, är ganska ofta... ;)) Den enda anledingen till att jag inte vänder på den som jag kan komma på är att jag inte ids... den är ju lika slut om nån dag och då ska det dit en ny...
Batterierna i tv-dosan har varit uuuurdåliga i några veckor. Man får öppna luckan för att snurra på batterierna för att få dem att orka lite till, ibland tom ta ut batterierna och byta plats på dem... Igår gjorde jag slag i saken, gick till köket, öppnade ett skåp, tog fram en låda, tog fram två NYA batterier och satte in dem i dosan. (Givetvis la jag de gamla i en låda där vi samlar just: gamla batterier) Och vilken fröjd!! Ström i tv-dosan! Lätt att byta kanal, snabbt går det dessutom, och knapparna orkar tom lysa nu!! Och jag säger till mig själv: "Varför har du inte gjort det här förrut? Istället för att vara arg för att den inte funkar..." Enda anledningen jag kan komma på är, att jag inte ids...
Så summan av kardemumman måste vara att jag är ganska lat... ?? =S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ååå, va roligt att Du skriver till mig!! :)